Att lansera mat är just nu väldigt trendigt i kändis-sammanhang. Jag tog på mig ansvaret att testköra: BIANCA, OLIVER & BENJAMINS PASTA: MINOOliver, Bianca och Benjamin Ingrosso har lanserat en serie italienska produkter under varumärket Mino. Fokuset är enligt dom "hög kvalitet till ett vettigt pris". Vi köpte deras linguine samt hela skalade tomater. Först och främst var inte detta ett vettigt pris. Tomaterna kostade mer än 30 kronor och samma med linguinen. För ungefär samma pris kan man få San Marzano-tomater, och linguinen är dessutom 400 gram istället för de vanliga 500 gram. Så det är egentligen ännu dyrare, eftersom det är mindre i paketen. Men den stora frågan är hur det smakar. Björn öppnade precis som han sett att man gör på insta: bara burken och hällde på tomaterna som dom var och -Nä skoja. Han lagade en vanlig pasta rosso. Olivolja, vitlök, en nypa chili och så tomater och basilika som fick koka i femton min. Hur det smakade? Ja, som en pasta rosso på helt vanliga ingredienser gör. Gott alltså (även om han fick sockra för att motarbeta syran i tomaterna vilket inte alltid behövs). Går att göra exakt samma rätt för 40% av priset eller en megalyxig version om man köper obrandade produkter för samma peng som Ingrosso-syskonen vill ha. Men absolut. Burken är väldigt fin!POÄNG: 2/5 MAURIS CHIPS: REDHEADMauri har lanserat chips i fyra smaker: chili cheese, dill wasabi, green & garlic och sour cream & onion. "Vi gjorde ett jättestort smaktest, jag tror att det måste vara ett av de största som någonsin gjorts i Sveriges historia. 300–400 följare fick prova en enorm mängd olika smaker" säger han själv i en intervju med Godare.seVi köpte chili cheese. Egentligen är jag inte rätt person att testa Mauris chips, för jag gillar inte oräfflade chips. Jag tycker de bara smakar vass potatis? Jag tog därför in Björn i testet som älskar chips och gillar att prova olika smaker. Han vill hälsa att det var ett väldigt bra krisp, som Lantchips, och att de både smakar och ännu mer imponerande luktar exakt som chili cheese-dip på McDonalds. Chili cheese i chipsform rakt upp och ner! POÄNG: 4/ 5 TIKTOK-SENSATIONEN: DUBAICHOKLADDubaichokladen står ingen influencer bakom, men den har blivit viral på framförallt Tiktok. Det är en speciell chokladkaka från Dubai som kommer i en lyxig förpackning och ser ännu lyxigare ut när man öppnar. Det är en pistagefylld chokladkaka inspirerad av den traditionella arabiska desserten Kunafa. Innehåller krispig kataifideg & pistagekräm, samt är täckt av mörk choklad. Chokladen finns i välsorterade godisbutiker och kostade WHOPPING 250 kronor. Den måste bo i kylskåpet för annars börjar den smälta direkt, så det är inte som en klassisk svensk chokladkaka riktigt utan mer gränslandet till bakverk. Och då smakar den också, mer som en riktigt lyxig kaka än något annat. Tänk typ en baklava täckt i choklad, fast med en annan konsistens. Lite som en tvärtomchokladkaka. Chokladen är (eftersom den smälter så snabbt) mjuk snarare än crunchig, men crunchet är i stället på insidan, på ett konstigt "grusigt" sätt jag inte känt innan.Inte helt impad 2bh, känns som om resten av världen borde upptäcka svenska chokladkakor i stället.POÄNG: 2/5Tidigare Sandra testar:Sandra testar Heatless CurlsSandra testar julgodis 2022Sandra testar spray-tanSandra testar den magiska tiktok-krämenSandra testar tiktoktrenden nature’s cerealSandra testar julprodukterSandra testar tortillapressSandra testar lashliftSandra testar chipsramenSandra testar ögonfransserumSandra testar spray-on nagellack