I tisdags var det skolavslutning på svenska förskolan i Paris. Om det hade varit som vi tänkt till en början hade vi flyttat hem till Sverige nu. Men herregud, det vet ni ju att det kan vi inte göra! Vi fortsätter minst en termin till. Men snälla, kan någon hyra mitt kontor. Tråkigt för ett så mysigt kontor att stå tomt. I alla fall, mot avslutningen! Didriks outfit är från Mini Rodini om någon undrar <3 Vi promenerade i junimorgonen till svenska skolan i Batignolles. Köpte cappuccino (jag) och croissant (Didrik) på vägen. Det var pyntat med flaggor på skolgården. Förskolan och grundskolan hade skolavslutning i kyrkan ihop. Så mysigt och fint! Didrik och hans söta förskola sjöng Majas jordgubbstårta och den franska sommarvisan Ca y’est c’est l’été. Den sistnämnda är ett musiktips, för den är svängig. Därefter drog vi till Parc Monceau med våra vattenpistoler. Vi la ut filtar. Alla hade tagit med sig något att snacksa på. Bäst var mamman som hade med sig massor av finskt godis ❤️ Vi ritade som vanligt. När det blev dags för lunch gick vi plus fyra andra föräldrar och barn till Courcelles, bistron vid svenska förskolan. Är mycket förtjust i den. Alltså som en neighboorhood-tips, inte som något man ska resa till för att äta på. Jag åt en salad parisienne. Ny favoritsallad unlocked! Det här ska jag äta många fler gånger i mitt liv. Vi drack chablis och pratade sommarplaner. Hejdå svenska skolan ses i augusti! På vägen tillbaka såg jag de här guldskorna på fyrtio procent rea i ett fönster. Varför gick jag inte in och provade dem? Vi såg semifinalavsnittet av Sveriges Mästerkock på kvällen och åt pasta med kylskåpsrens. Dagen efter gick vi upp tidigt. För tidigt tyckte vissa. Vi tåg tåget ner till Rivieran. Det tar fem timmar. Hade laddat upp med många pysselböcker. Är inte emot skärm på resa, men Didrik är väldigt åksjuk så det funkar inte. Vi hade i alla fall en trevlig tågtur!AC:n var trasig i nästan hela tåget utom vår vagn, synd om alla andra men tur för oss. Framme i mina föräldrars hus på Cap d'Antibes! Här ska vi vara en vecka.Vi hoppade i poolen direkt. På kvällen fick vi tomatpasta och sallad. Nu börjar sommarlovet.