Min fina assistent Michelle ska flytta till London i slutet av februari, så nu är jag på jakt efter en efterträdare! Kanske är det du? ⭐️ Här kommer en kontaktannons ⭐️ Jag söker en person som kan hjälpa mig med lite allt möjligt. Tjänsten är inte heltid utan handlar om kanske 10 h per vecka, ibland mer, ibland mindre. Det går alltså utmärkt att plugga heltid samtidigt, det gjorde Michelle. Jag söker någon som bor i Stockholm och som är driftig, handlingskraftig, som fattar fort och som är bra på att ta egna beslut. Du behöver vara tillgänglig och lösningsorienterad. Påhittig och inte tycka saker är jobbiga. Jag söker inte någon som exempelvis drömmer om att skriva skönlitterärt eller vill gå vid min sida för att lära sig mitt yrke, utan jag behöver en målinriktad strategpersonlighet som vill komma in i branschen på projektledarsidan helt enkelt. Assistentjobbet handlar om att avlasta mig från så mycket fix-grejer som möjligt så jag kan fokusera på det kreativa. Söker inte heller någon färdig projektledare liksom, det är fortfarande ett assistentjobb detta handlar om. Du behöver alltså ingen bakgrundsutbildning eller så. Tjänsten är betald och är en timlön. Personen ifråga är alltid garanterad en minimilön per månad om det skulle gå under tio h per vecka exempelvis, men vi pratar cash när vi ses. Här är för övrigt en intervju med Michelle om hur det gick till när hon fick jobbet och vem hon är. En lista med exempel på arbetsuppgifter som Michelle gjort: ▷ Hjälpa till med bokföringsgrejer, posta kvitton och sortera såna saker. ▷ Sortera bud, ta emot bud, gå till återvinning, second hand osv. ▷ Hjälpa till med bloppis, sortera kläder, stryka, lämna in. ▷ Fixa administrativa grejer i samband med exempelvis försäljning (925-pins onlineshop ex) ▷ Hänga med på events och möten ▷ Vara admin i 925 ▷ Inhandla rekvisita till photoshoots och samarbeten ▷ Hjälpa till att stajla samarbeten ▷ Göra research till specifika blogginlägg ▷ Korrläsa texter (Michelle korrläste exempelvis hela SKAM extreeemt noggrant <3) ▷ Research till mitt skönlitterära arbete och andra skrivjobb utanför bloggen ▷ Brainstorma idéer till samarbeten eller inlägg ▷ Enklare uppgifter i photoshop ▷ Vattna blommor när jag är bortrest (eller ramlat på en isfläck ?) ▷ Inköpslistor (exempelvis till mitt kontor: Michelle har kontakten med personen som ska klä om min soffa, hon har handlat det mesta som jag sagt att jag vill ha dit) ▷ Fotografera (outfits etc) ▷ Hitta på blogginläggidéer kontinuerligt (Michelle gör detta utan att jag frågar. hon skapar rubriker i mitt wordpress som hon tycker skulle va kul att läsa typ "what's in my bag", eller skriver olika slags listor hon tycker vore roligt om jag svarade på). ▷ Andra väldigt random saker (Som i förra våren när jag skulle lära mig alla huvudstäder i världen. Michelle hittade på ett knäppt system hur jag skulle plugga och satt med mig och matade städerna varje dag). ▽ Jag bad Michelle skriva en lista på egenskaper och kunskaper som är bra att ha om man är min assistent samt vad som hon tyckte va kul: - Väldigt anpassningsbart schema -En fördel om man har grundläggande kunskaper i wordpress och photoshop (eller liknande) -Tillgänglig och snabb på att svara på sms -Icke-dömande personlighet -Pålitlig -Välorganiserad Fördelar med att jobba som Sandras assistent: -Kul och väldigt varierade uppgifter (ibland enkelt, ibland utmanande) -Man får inblick i "the behind the scenes" i influencer-världen vilket är relevant om man sedan vill jobba inom PR eller media -Sandra är snäll och trevlig som arbetsgivare och mån om att allt ska gå rätt till -Jobbet går lätt att anpassa efter annat jobb eller studier -Man får bud :) Hmm jag tror jag fått med det mesta nu. Är detta du? Maila sandrabeijerassistent@gmail.com med CV och en lagom lång (ej roman :))) förklaring varför just du skulle passa att hänga med mig! Puss vi hörs. ❤️